Autoritățile au făcut un anunț pe care mulți români nu ar fi vrut să îl primească. Potrivit reprezentanților Companiei Naționale Poșta Română, plata pensiilor și a drepturilor sociale o să întârzie în luna ianuarie. Decalajul a apărut ca urmare a perioadei sărbătorilor de iarnă, în care, potrivit Codului Muncii, salariații de la Casa Națională de Pensii Publice, cât și cei ai Poștei Române au beneficiat de zile libere. Când vor primi pensionarii banii de la stat.
Plata pensiilor întârzie în luna ianuarie
Autoritățile au făcut un anunț important pentru un număr foarte mare de români ce așteptau cu nerăbdare plata veniturilor lunare.
Reprezentanți ai Companiei Naționale Poșta Română au transmis că plata pensiilor și a drepturilor sociale o să întârzie în luna ianuarie. Potrivit Casei Naționale de Pensii Publice, decalajul va fi de câteva zile, acesta apărând ca urmare a perioadei sărbătorilor de iarnă, în care, potrivit Codului Muncii, salariații de la Casa Națională de Pensii Publice, cât și cei ai Poștei Române au beneficiat de zile libere.
Autoritățile au anunțat că, în luna ianuarie 2023, calendarul de achitare a pensiilor din sistemul public de pensii (pensii de asigurări sociale de stat, agricultori, veterani de război, văduve și văduve de război, IOVR) va fi următorul:
- la domiciliu – în perioada 6 – 17 ianuarie 2023;
- la ghișeele subunităților poștale – până pe data de 19 ianuarie 2023.
Precizările făcute de directorul general al Poștei Române
Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române, a transmis că „salariații Poştei Române vor lucra la capacitate maximă pentru a finaliza distribuirea pensiilor într-un interval comasat de doar opt zile lucrătoare, față de intervalul obișnuit de distribuire a pensiilor, 1-15 ale lunii”.
„Ca și anul trecut, salariații Poştei Române vor lucra la capacitate maximă pentru a finaliza distribuirea pensiilor într-un interval comasat de doar opt zile lucrătoare, față de intervalul obișnuit de distribuire a pensiilor, conform contractului, 1 – 15 ale fiecărei luni.
Este o situație specială pe care o întâmpinăm la fiecare început de an, având în vedere această perioadă în care angajații din toate domeniile de activitate au dreptul la zile libere pentru a le petrece alături de familie.
Menționăm că, în celelalte luni ale anului, Poşta Română nu şi-a încălcat angajamentul asumat în conformitate cu convenţia încheiată cu Casa Națională de Pensii și subliniem că, anul trecut, Poșta Română a depus toate eforturile pentru a distribui banii pensionarilor într-un timp cât mai scurt și a finalizat, cu trei zile înainte de termenul comunicat inițial, distribuirea drepturilor bănești”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
Citiți articolul original pe