Marketing-ul online este o formă de publicitate pe internet. Acesta utilizează internetul pentru a promova produse și servicii către public și utilizatorii unor anumite platforme. Publicitatea online include marketing prin e-mail, marketing pentru motoarele de căutare, marketing pe rețelele sociale, multe tipuri de publicitate grafică și publicitate mobilă. Reclamele sunt din ce în ce mai mult difuzate prin sisteme software automatizate care operează pe mai multe site-uri web, servicii media și platforme, cunoscute sub numele de publicitate programatică. Acest tip de publicitate este tot mai des utilizat, datorită faptului că este cea mai eficientă metodă a zilelor noastre.
Cum funcționează această publicitate?
Ca și alte medii de publicitate, publicitatea online implică frecvent un editor, care integrează reclamele în conținutul său online, și un agent de publicitate, cum ar fi agenția Marketing Vision, care oferă reclamele pentru a fi afișate în conținutul editorului. Multe practici obișnuite de publicitate online sunt controversate și, ca urmare, au fost din ce în ce mai supuse reglementărilor. Mulți utilizatori de internet consideră, de asemenea, publicitatea online perturbatoare și au apelat din ce în ce mai mult la blocarea reclamelor din mai multe motive.
Marketingul pe rețelele sociale
În ultimul deceniu, Facebook a trecut de la cel mai proeminent mediu social de pe internet într-una dintre cele mai mari piețe. Facebook permite utilizatorilor să-și segmenteze profund publicul, iar la reclame Facebook poți selecta un public cu un anumit venit, nivel de educație, evenimente de viață, stare de relație sau loc de muncă. Poți căuta clienți, ținând cont de interesele lor, cum ar fi divertismentul preferat, sportul, hobby-urile și obiceiurile de cumpărături. De asemenea, poți ajunge la clienți în funcție de comportamentul de cumpărare, intenție, utilizarea dispozitivului etc.
Cu această platformă, îți poți conduce publicul direct către site-ul tău. Mai mult, acești oameni vor fi clienți potențiali de calitate superioară față de utilizatorii care ajung în alt mod pe site-ul tău, deoarece îți cunosc deja compania. Facebook oferă companiilor oportunități excelente care le permit să-și prezinte produsele din cele mai bune unghiuri. Reclamele de pe această platformă includ atât formate text, cât și vizuale. Mulți oameni preferă să se conecteze cu un brand prin intermediul rețelelor sociale. Apelurile telefonice au devenit un lucru din trecut.
Unii marketeri susțin că rețelele sociale influențează clasamentele în căutare. TikTok poate fi una dintre cele mai noi platforme de social media din bloc, dar și-a influențat deja utilizatorii și a avut un impact seismic asupra culturii noastre. La fel ca atunci când creezi un site web, trebuie să știi ce funcționează cu publicul TikTok dacă vrei să-ți construiești brandul și să câștigi clienți de pe platformă.
TikTok este o aplicație de găzduire video care a fost lansată în 2017. Utilizatorii o pot accesa prin browser-ul lor web, o aplicație desktop sau o aplicație mobilă. Spre deosebire de o platformă precum YouTube, TikTok evidențiază videoclipuri scurte de oriunde de la 15 secunde la 3 minute. Este o metodă foarte modernă, bună și eficientă să te folosești de reclame TikTok pentru a-ți promova afacerea. Modalitățile prin care poți face promovare pe tiktok sunt fie îți creezi tu conținutul, îți faci un cont și creezi un video pe care îl postezi, fie colaborând cu influenceri care îți vor promova produsul pe contul lor sau sponsorizând diferite provocări și făcând trimitere către contul tău.