Ambalajul este de regulă un lucru căruia nu i se acorda prea multă atenție, dar care totuși poate influența enorm decizia de cumpărare. Competiția din ce în ce mai acerbă dintre companii a dus importanta pe care ambalajele o au, la un complet alt nivel, astfel ca in prezent pot fi descoperite ambalaje dintre cele mai diverse. Indiferent din ce perspectiva s-ar privi lucrurile, ambalajul încă reprezintă la ora actuală una dintre cele mai practice forme de comunicare dintre o companie și clienții săi. Cu alte cuvinte, ambalajul poate fi considerat o componentă din strategia de marketing, ce nu mai poate fi neglijată.
Nu este deloc greșit a se spune că astăzi ambalajul joacă un rol crucial în industria bunurilor de larg consum, pentru că dincolo de imagine, ambalajele de protecție sunt menite să prevină situațiile în care bunurile transportate sunt deteriorate. Atunci când se vorbește despre ambalaje de protecție, deși mintea ne fuge cel mai probabil la cutii și alte recipiente, în aceasta categorie pot fi incluse și uzuala folie cu bule, cea stretch sau alte produse similare. Iată însă câteva funcții pe care ambalajele moderne le bifează astăzi cu succes!
Protecția sporită a conținutului
Dincolo de aspectul deosebit pe care îl pot asigura ambalajele moderne, cea mai importanta funcție a acestora rămâne protecția. Ambalajele au rolul de a asigura protecție mecanică. Transportarea în deplină siguranță a unor produse dintr-un punct într-altul presupune utilizarea unor soluții de ambalare speciale (ce cele mai multe ori la nivel de palet). Spre exemplu, transportul în siguranță al bicicletelor pentru copii și nu numai, necesită în mod cert o ambalare corectă. În lipsa acestora, există un risc real ca produsele transportate să ajungă la destinație deteriorate, neplăcere ce poate apărea si pe fondul unei manipulări necorespunzătoare a mărfurilor.
Influențează decizia de cumpărare
Oricât de exagerat ar putea părea acest detaliu, este o realitate ce nu mai poate fi contestata, pentru că ambalajele inovatoare vor reuși mereu să aibă un impact major asupra deciziei de cumpărare. Acesta este unul dintre motivele pentru care adesea adăugăm în coș și produse de care nu avem neapărat nevoie, dar care ne stârnesc curiozitatea prin modul în care sunt ambalate. Astfel, un ambalaj mai inedit este un detaliu ce poate plasa cu ușurință o companie în fața concurenților, care nu pun la fel de mult preț pe creativitate și inovație.
Previne alterarea alimentelor
În interiorul ambalajelor se regăsesc de multe ori numeroase produse perisabile, în acest caz rolul fiind acela de a preveni alterarea alimentelor. În fond, ambalajele acționează ca o barieră împotriva umezelii, luminii sau a altor aspecte similare care pot duce la alterarea rapidă a alimentelor. Totodată, ambalajul este și cel care poate preveni cu succes contaminarea conținutului.
Un instrument de marketing valoros
Dacă in trecut ambalajele erau destul de simple și aveau în mare parte un rol exclusiv protector, în prezent, ambalajele au devenit veritabile instrumente de marketing. O confirmare a acestui fapt o reprezintă chiar comportamentul de cumpărare al consumatorilor care de multe ori achiziționează din impuls lucruri, doar pentru ca au un ambalaj arată diferit și le stârnește curiozitatea. Așadar, ambalajele ar trebui incluse astăzi în strategiile de marketing ale companiilor care comercializează produse, pentru ca sunt printre cele mai eficiente forme de comunicare cu clientul.