Volkswagen și Bosch au încheiat un parteneriat prin care vor înființa o societate mixtă care se va ocupa cu fabricarea bateriilor electrice. Până la sfârșitul anului curent va fi mărită capacitatea de producție a celulelor de baterii din Europa. Această alianță vine pe fondul cererii tot mai mari pentru vehiculele electrice.
Noua societate va furniza sisteme de producție a bateriilor electrice. De asemenea, va sprijini producătorii să-și extindă rețeaua de producție. Alianța Volkswagen-Bosch va deservi exclusiv fabricile de celule de baterii din Europa.
Deocamdată, nici Volkswagen, nici Bosch nu au dezvăluit cât vor investi în acest joint-venture. Companiile au dar, însă, de înțeles că se dorește crearea unui lanț de aprovizionare mare în Europa pentru producerea acestor baterii, dar și a componentelor aferente mașinilor electrice.
Volkswagen va construi șase fabrici de baterii până în 2030
Mai multe companii europene plănuiesc să construiască uzine unde producătoare de baterii pentru vehiculele electrice. Acestea doresc ca până în 2030 să atingă o capacitate anuală de producție de aproximativ 700 GWh (n.n. – gigawați oră). Astfel, Europa va deveni autonomă în producția de baterii destinate mașinilor cu zero emisii.
Volkswagen și Bosch și-au exprimat intenția de a deveni lideri pe piața vehiculelor electrice, fiecare în domeniul lor de activitate. Producătorul auto din Wolfsburg a lansat mai multe modele electrice, între care VW ID.3, VW ID.4 și VW ID.5. În curând, își va face debutul și ID.Buzz.
Producătorul de automobile german intenționează să construiască șase fabrici de celule de baterii în Europa până în 2030. Capacitatea totală a acestora va fi de circa 240 GWh. Acesta va fi un pas în încercarea Volkswagen de a depăși Tesla și de a deveni cel mai vândut brand de vehicule electrice din lume. Deja, Volkswagen a investit într-un parc eolian din Suedia.
Primele două fabrici, una în Suedia și una în Germania, urmează vor demara producția în 2023 și, respectiv, 2025. Locațiile și datele de începere a producției de baterii pentru celelalte patru situri de producție nu au fost încă dezvăluite. Este de așteptat ca printre locații să se numere Spania și o țară din Europa de Est.
Sursa: Autonews
Citiți articolul original pe