Stii cum se schimba buletinul in 2022?

carte de identitate buletin scaled 1

Lista cu acte necesare pentru schimbarea buletinului, în 2022, diferă de la caz la caz, în funcție de motivul pentru care este necesară cererea unei noi cărți de identitate.

Fie că este vorba despre schimbare de buletin pentru că nu mai locuiți la același domiciliu sau nu mai aveți același nume, fie că aveți nevoie de o nouă carte de identitate pentru că a expirat, s-a deteriorat sau a fost furată cea veche, este bine să știți ce acte sunt necesare pentru schimbare buletin, în 2022.

De precizat este că, potrivit unui regulament al Uniunii Europene (UE), cărțile de identitate vor trebui înlocuite de autorități până pe 3 august 2021. Românii vor putea avea buletine biometrice / cu cip, care va conține date în plus față de cartea de identitate simplă: imaginea feţei şi, eventual, amprentele a două degete, precum şi o semnătură digitală.

Până când vor intra în vigoare aceste schimbări, iată care este procedura și de ce acte este nevoie pentru schimbarea buletinului.

Acte necesare buletin pentru schimbare de domiciliu

cerere eliberare buletin pagina2 753x1024 1

În cazul în care ați schimbat domiciliul sau s-a schimbat numerotarea ori numele străzii pe care locuiți este necesară și schimbarea buletinului.

Dacă solicitantul noi cărți de identitate nu este proprietarul imobilului, este nevoie de declarația scrisă a celui care-l găzduiește. Așadar, acesta trebuie să fie prezent în fața lucrătorului de evidență a persoanelor cu propria carte de identitate asupra sa.

Acte necesare buletin pentru schimbare domiciliu:

  • Cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • Actul de identitate anterior și cartea de alegător (dacă este cazul)
  • Certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie)
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatul deces al soțului / soției decedat, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani, dacă este cazul (original și copie)
  • Documentele cu care se face dovada adresei de  domiciliu (original și copie). Dacă solicitantul noi cărți de identitate nu este proprietarul imobilului, este nevoie de declarația scrisă a găzduitorului dată la ghișeu sau de procură de la acesta.
  • Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate ce poate fi plătită la ghișeu

Acte necesare schimbare buletin expirat

Potrivit legii, cei cărora le expiră buletinul sunt obligați să se prezinte, cu cel puțin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, pentru a solicita un nou act de identitate.

Acte necesare schimbare buletin expirat, în 2022:

  • Cerere pentru eliberare buletin
  • Certificatul de naștere, original și copie
  • Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
  • Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
  • Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
  • Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu,  original și copie
  • Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate

Acte necesare schimbare buletin deteriorat, pierdut sau furat

În cazul furtului cărții de indentitate, pe lângă celelalte acte necesare pentru schimbarea buletinului, este nevoie și de dovada eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul.

  • Cerere de eliberare buletin
  • Certificatele de naștere și de căsătorie, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatele de naștere a copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz ​​(original și copie);
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, dacă este cazul (original și copie)
  • Certificatul de divorț, dacă este cazul (original și copie)
  • Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu (original și copie). Proprietarul spațiului în care se stabilește domiciliul, cu actul de identitate în original, în termen de valabilitate trebuie să fie, de asemenea, prezent, dacă solicitantul nu este proprietar
  • Un document oficial pentru certificarea identității (pașaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, cu fotografie de dată recentă) – original și copie
  • Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate

Ce termen de valabilitate are buletinul

Termenul de valabilitate a cărţii de identitate este, după cum urmează:

  • 4 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;
  • 7 ani pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 de ani;
  • 10 ani după împlinirea vârstei de 25 de ani;
  • nelimitat după împlinirea vârstei de 55 de ani.
Picture of prinGalati

prinGalati

Adauga Comentariu

E-mailul dvs. este în siguranță la noi.

ALȚII AU CITIT ȘI...

Sign In Prin Galati

Autentificare sau înregistrare prin utilizarea contului dvs. social nu este activă.

sau

Vei primi detalii contului pe email.

Resetati Parola