Contul personal al lui Musk a fost responsabil pentru o parte din această creștere a constatat studiul Science Feedback.
De la achiziționarea Twitter, mogulul tehnologiei Elon Musk a fost acuzat în nenumărate rânduri pentru că a promovat informații false și teorii ale conspirației. Science Feedback, o organizație de verificare a faptelor axată pe date și cercetare a analizat modul în care compania lui Musk combate cu adevărat răspândirea dezinformării pe platformă.
Bazându-se pe datele unui consorțiu de semnatari ai IFCN din America Latină, America de Nord și Europa, Science Feedback a constatat că distribuitorii de dezinformare – pe care Science Feedback le-a definit ca fiind conturi care publică în mod constant tweet-uri populare care conțin link-uri către dezinformarea cunoscută – au crescut semnificativ de la preluarea companie de către Elon Musk.
În medie, cele 490 de conturi superspreader investigate în cadrul studiului au primit cu 44% mai multe interacțiuni după achiziția de către Musk.
Contul personal al lui Musk (unul dintre cele mai urmărite și mai implicate conturi de pe Twitter) a fost responsabil pentru o parte a acestei creșteri de tracțiune, deoarece Musk a interacționat în mod repetat cu „patru sau cinci conturi care câștigaseră cea mai mare influență” după achiziție.
Cauza creșterii traficului pentru astfel de conturi este neclară, spune Science Feedback.
„Este dificil să identificăm cu exactitate rolul amplificării algoritmice în comparație cu o linie de bază „organică” teoretică și evazivă a modului în care s-ar fi răspândit conținutul în absența algoritmului”, a spus Bastien Carniel, director de date și politici la Science Feedback. „O ipoteză pe care am avut-o a fost dacă una dintre primele decizii ale lui Elon Musk a fost să modifice algoritmul de recomandare pentru a oferi mai multă putere superspreaderilor sau să elimine un fel de statut de „acoperire redusă” pentru aceste conturi, ceea ce ar însemna același lucru.”
Carniel a spus că, în ciuda angajamentelor lui Musk de a crește transparența, luarea deciziilor de către Twitter este la fel de criptică ca întotdeauna.
„Adunarea datelor verificatorilor de fapte este întotdeauna o provocare. Acest lucru a fost deosebit de important pentru acest proiect, deoarece aveam nevoie de o masă critică de date pentru a identifica în mod fiabil super-răspândacii”, a spus Carniel.
Twitter nu-și mai poate proteja utilizatorii de troli
După ce Elon Musk a preluat conducerea Twitter, platforma de social media nu mai poate oferi în prezent niciun fel de protecție utilizatorilor săi împotriva exploatării sexuale a copiilor, a trolilor ori a campaniilor de dezinformare coordonate de entități statale, se arată într-o anchetă BBC.
În prezent, funcțiile Twitter create pentru protejarea utilizatorilor de trolling ori hărțuire se dovedesc a fi din ce în ce mai greu de menținut, în condițiile unui mediu de lucru „haotic” în care Elon Musk își face de fiecare dată apariția în spatele bodyguarzilor. conform mărturiilor făcute pentru BBC de către foști și actuali angajați ai companiei.
Sub conducerea lui Elon Musk, Twitter a devenit practic o platformă a dezinformării, unde discursul urii înflorește, numărul de troli a crescut, iar hărțuielile online s-au intensificat, odată cu sporirea conturilor care urmăresc profiluri care propagă mesaje abuzive și misogine.
Astfel, fosta șefă a departamentului design de conținut de la Twitter a spus că toți din echipa sa – care creaseră măsuri de siguranță precum așa-numitele „butoane de împingere” (nudge button) – au fost dați afară. Respectivele „nudge buttons” reușeau să reducă numărul de troli de pe platformă cu 60%.
Una din grijile exprimate de experții consultați de BBC, este că inclusiv pedofilii ar putea folosi nestingheriți platforma Twitter pentru a ademeni victime ori pentru a-și împărtăși diverse linkuri. În schimb, mesajele cu conținut „abuziv” s-au triplat de când Musk a preluat conducerea Twitter, conform unei cercetări făcute de o echipă de la International Center for Journalists și de la Universitatea din Sheffield.
Acest haos se datorează, conform surselor citate de BBC, faptului că Musk nu are încredere în angajații Twitter. Miliardarul american și-a adus o echipă de ingineri de la Tesla pe care i-a pus apoi să evalueze codul scris de inginerii IT de la Twitter. Peste câteva zile, Musk a început să dea afară oameni, deși verificarea unui astfel de cod durează luni de zile.
Încă din luna ianuarie, Twitter deblocase zeci de mii de conturi de când a fost preluat de Elon Musk, multe dintre acestea aparţinând adepţilor teoriilor conspirației sau antivacciniștilor. Peste 27.000 dintre conturile redeschise fuseseră suspendate din motive de dezinformare, hărţuire şi manifestări ale urii, afirmă dezvoltatorul Travis Brown, precizând că numărul acestor conturi ar putea fi mult mai mare
„Restabilirea acestor conturi va face ca platforma să fie foarte căutată de cei care vor să răspândească informaţii false”, atrage atenţia și Jonathan Nagler, co-director al Centrului pentru reţele sociale şi politică al New York University (NYU).
„Şi va exista mai puţină moderare a discursurilor urii, ceea ce va face ca reţeaua să fie mai puţin ospitalieră pentru mulţi utilizatori”, a adăugat el.
Twitter a picat primul test de dezinformare al Uniunii Europene
Twitter a eșuat la primul test al Uniunii Europene (UE) privind modul în care tratează dezinformarea, cu doar câteva luni înainte de începerea aplicării principalei legi UE privind conținutul — Legea privind serviciile digitale.
Zeci de companii de tehnologie, inclusiv firme importante din domeniul social media, precum Twitter, YouTube, Facebook și TikTok, au fost rugate să predea luna aceasta un raport privind modul în care au pus în aplicare Carta UE împotriva dezinformării, Codul de bune practici privind dezinformarea din 2022, convenit în luna iunie. Firmelor de tehnologie li s-a cerut să furnizeze sute de cifre și date privind modul în care abordează problema informațiilor false pe platformele lor, scrie Politico.
Rețeaua de socializare Twitter, a lui Elon Musk, a fost singura companie tehnologică care a furnizat un raport incomplet, lipsit de date și fără informații despre modul în care verifică fake-news-urile, potrivit Comisiei Europene.
Codul nu este obligatoriu. Totuși, dacă țările se conformează pot evita amenzi de până la 6 % din veniturile lor globale în cazul în care nu respectă standardele UE. Platformele Big Tech cu mai mult de 45 de milioane de utilizatori în UE vor începe să se confrunte cu investigații începând cu septembrie 2023, iar Twitter este de așteptat să intre în această categorie.
Citiți articolul original pe