Vara trecută a fost cel mai tânăr din două finale olimpice și al patrulea cel mai bun din lume la 200 de metri liber. Vara 2022 e și mai aglomerată și începe în iunie cu Mondialele de seniori. Cu încă trei competiții, la juniori și seniori, are numeroase oportunități de a urca pe podium.
Tot ce a realizat e o combinație dintre un talent rar, antrenamente nesfârșite și relații apropiate cu un antrenor și o familie care au știut să-i valorifice talentul. Dacă toate vor funcționa ca până acum, David are toate șansele să devină cel mai rapid înotător din istorie.
Înotătorul român David Popovici a stabilit duminică cel mai bun timp al semifinalelor probei de 200 de metri liber de la Campionatul Mondial de natație de la Budapesta. Cu această performanță cu care s-a calificat în finala probei, românul de 17 ani a stabilit și un nou record mondial al juniorilor, relatează GSP.
Cum îl scoți pe român din mașină? (PressOne)
Autostrăzi suspendate care vor străbate Bucureștiul de la Nord la Sud. Telecabine. Flote de taxiuri electrice. Drumuri expres radiale. Tren metropolitan. Parcări de tip park and ride. Când vine vorba de problemele de mobilitate ale Capitalei, politicienii care au ocupat în ultimii 10-15 ani fotoliul de primar general n-au dus lipsă de soluții și idei. E un domeniu în care e ușor să promiți marea cu sarea, să fii „creativ”, să anunți mari proiecte de infrastructură. Sau să zici că vei prioritiza transportul în comun, că vei pietoniza străzi, că vei fluidiza traficul, că vei face benzi de biciclete, că vei ridica, în sfârșit, mașinile de pe trotuare.
Totuși, când tragi linie, să vezi ce s-a făcut și ce urmează să se facă, de regulă constați trei lucruri: că s-a făcut prea puțin, că ce s-a făcut n-a produs, din varii motive, rezultatele promise, iar unele dintre proiectele anunțate pentru viitor nu vor face decât să acutizeze problemele de mobilitate pe care le are Capitala la ora actuală.
Iar Bucureștiul (dar și România per ansamblu) are multe probleme la capitolul mobilitate. Cea mai mare și evidentă dintre ele: traficul. Cu o rată a motorizării modestă la prima vedere, de doar 357 de autoturisme la mia de locuitori (date din 2019), România este totuși țara cu cea mai mare rată de creștere a numărului de mașini înmatriculate din UE. Și nicăieri nu se vede această creștere mai bine decât în București.
Premieră pentru democraţia din România. În comuna Dumbrăvița a fost referendum pentru demiterea primarului: „Ne-a făcut de râs!”(Libertatea)
Pentru prima oară în democraţia din România a avut loc un referendum pentru demiterea primarului în funcţie. Evenimentul s-a petrecut în această duminică, în comuna braşoveană Dumbrăviţa. Oamenii au fost chemaţi la urne să decidă dacă mai vor ca Zachiu Popa să le fie primar în continuare.
„Ăsta n-ar trebui să mai bea apă în satul nostru!”, declară o bătrânică de 92 de ani, ieşind de la vot. „Ne-a făcut de râs, eram o comună de vază în judeţ. Ne-a stricat străduţa, au spart-o că pun canalizare şi n-au pus. Apa de la robinet n-o putem bea. Iar pământurile, uitaţi aici, câţi oameni nu şi-au primit titlul pentru pământurile lor”.
Ca exerciţiu democratic, referendumul din Dumbrăviţa aduce o schimbare. Viaţa e prea scurtă să aştepţi patru ani pentru a-ţi exprima nemulţumirile legitime. Apoi, nu există limită de vârstă pentru a-ţi duce luptele. O spune bătrâna cu dosarul: „Din 2003, trei primari s-au schimbat de atunci, mă lupt să îmi recapăt pământul. Primăria nu e a primarilor, primăria e pentru lume. Şi-o să mă lupt în continuare”.
Ce a dorit să transmită directorul SRI? (Europa Liberă)
Experți în securitate națională și reprezentanți ai societății civile au analizat pentru Europa Liberă discursul de vineri al lui Eduard Hellvig. Directorul SRI a făcut declarații referitoare la proiectele Legilor securității naționale, inițiative publicate de presă la începutul lunii iunie. Claudiu Tufiș, conferențiar universitar și director de departament în cadrul Facultății de Științe Politice a Universității București, susține că informațiile oferite de Hellvig „nu au clarificat nimic”.
„S-a arătat doar supărat pe societatea civilă care a îndrăznit să critice aceste proiecte, acest draft al proiectelor. I-a certat pe cei care au îndrăznit să critice aceste variante publicate de presă”.Alina Mungiu-Pippidi, politolog și profesor de studii de democrație, consideră al rândul său că prin declarațiile sale, Hellvig „nu a reușit să clarifice ceva, dacă asta a vrut”.
Băncile au ajuns să ofere dobânzi de peste 9% clienţilor cu sume mari în negocieri bilaterale (ZF)
Ținta BNR este ca băncile să majoreze dobânzile la depozite, astfel încât să-i determine pe români să schimbe depozitele în euro în lei şi să readucă în bănci sumele ascunse sub saltea de frica inflaţiei şi a ruşilor scrie Cristian Hostiuc în ZF. Pe piaţă este o tensiune cum nu am mai văzut de mult, din 2008 (în toamna lui 2008, ca să ţină cursul valutar, BNR şi Mugur Isărescu au strâns politica monetară astfel încât dobânzile la lei au urcat la 50-100% şi peste, pe termen scurt).
În încercarea de a nu scăpa inflaţia chiar de tot de sub control, BNR a strâns politica monetară atât de mult încât pe piaţă s-a creat un deficit de lei destul de mare, pe care băncile, în special cele din eşalonul doi, încearcă să-l acopere plătind dobânzi din ce în ce mai mari de la o zi la alta.
Citiți articolul original pe