Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat joi, 16 decembrie, că s-a încheiat una dintre cele mai importante operațiuni ale construirii podului de la Brăila, și anume întinderea cablurilor principale între blocurile de ancoraj.
De asemenea, a explicat care sunt pașii următori:
„A început execuția toroanelor suplimentare (ce se vor realiza intre blocurile de ancoraj si turnuri).
De mâine vor începe operațiunile de poziționare a grinzilor necesare realizării viaductului de acces Brăila, iar în perioada următoare va începe montarea tablierului metalic al podului. Pentru aceste lucrări de amploare vor fi folosite utilaje speciale și o macara de circa 600 de tone”, mai scrie Ionel Scriosteanu pe Facebook.
Cel mai mare pod din România și al treilea din Europa
Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării va fi podul suspendat în lungime 1,9 kilometri.
Podul va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și de 364,65 m pe malul Tulcea.
De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.
Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Citiți articolul original pe