post-title Competiţia de proiecte „Idei din Ţara lui Andrei”

Competiţia de proiecte „Idei din Ţara lui Andrei”

Competiţia de proiecte „Idei din Ţara lui Andrei”

OMV Petrom lansează competiţia de proiecte pentru dezvoltare comunitară, educaţie pentru angajabilitate, eco-eficienţă sau eco-inovaţie, prin intermediul căreia fiecare iniţiativă poate primi finanţare de până la 5.000 de euro sau 15.000 de euro.

Print

Înscrierile în competiţie se pot face până pe 3 decembrie 2015 pe www.taraluiandrei.ro. Ediţia din 2015 a competiţiei „Idei din Tara lui Andrei” este finanţată de OMV Petrom şi organizată în parteneriat cu Fundaţia PACT (Parteneriat pentru Acţiune Comunitară şi Transformare). Această competiţie sprijină românii cu soluţii din sfera dezvoltării comunitare, educaţiei pentru angajabilitate, eco-eficienţei şi eco-inovaţiei.
Programul finanţează proiecte pentru dezvoltarea sustenabilă a comunităţilor din România cu granturi totale de până la 200.000 de euro. Până pe 3 decembrie, persoanele fizice, organizaţiile neguvernamentale, instituţiile de învăţământ şi alte instituţii publice îşi pot înscrie ideile în competiţie pe www.taraluiandrei.ro, la secţiunea Idei din Tara lui Andrei.
Proiectele înscrise în ediţia din 2015 a competiţiei vor trece prin două etape de evaluare. Cea dintâi este votul public, ce se va desfăşura în perioada 7 – 18 decembrie 2015 şi va reprezenta 40% din punctajul final. Cea de-a doua etapă va avea loc între 7 decembrie 2015 şi 13 ianuarie 2016, când juriul „Idei din Ţara lui Andrei” va analiza ideile primite, iar evaluările lor vor reprezenta 60% din totalul punctajului. Pe 20 ianuarie 2016 vor fi anunţaţi câştigătorii competiţiei, cei care au obţinut punctajul cel mai mare în urma votului public şi al evaluării juriului. Din juriu vor face parte reprezentanţi ai unor ONG, membri ai Fundaţiei PACT şi ai OMV Petrom, bloggeri şi jurnalişti.
Proiectele propuse trebuie să se desfăşoare pe aria geografică a României. În ediţia de anul acesta, ideile propuse se pot încadra într-unul dintre următoarele trei domenii: mediu (eco-eficienţă şi eco-inovaţie), educaţie pentru angajabilitate şi dezvoltare comunitară, atât timp cât activităţile derulate: răspund unor nevoi identificate la nivelul comunităţii (cu atât mai mult cu cât respectivele nevoi au fost identificate prin consultarea activă a membrilor comunitătii, îndeosebi cei direct afectaţi); respectă categoria în care se încadrează proiectul; permit obţinerea unor rezultate clare, vizibile; au un impact pe termen lung.
De asemenea, sunt încurajate proiectele: inovatoare; care pot genera sau economisi resurse: propun soluţii pentru utilizarea eficientă a resurselor naturale/inovează pentru protectia mediului; pregătesc beneficiarii pentru a ocupa un loc de muncă sau creează locuri de muncă; creează mecanisme sustenabile care generează venituri pe care le reinvestesc în propor?ie de 100% în activitatea organizatiei participante/organizatiei gazdă sau în comunitate; activităţi cu scop social care, în măsura în care generează venituri, le reinvestesc integral în comunitate; care identifică şi mobilizează şi alte resurse din comunitate; care implică o mobilizare mai largă a comunitătii, dincolo de echipa de proiect direct implicată în realizarea activitătilor / care stimulează şi valorizează participarea activă a membrilor comunitătii, îndeosebi a celor direct afectaţi – pe toată perioada de derulare a proiectului.
Pe parcursul celor trei ediţii de până acum ale competiţiei „Idei din Ţara lui Andrei”, OMV Petrom a oferit finanţări în valoare totală de 360.000 de euro pentru peste 40 de proiecte sociale. O parte din câştigători şi-au transformat ideile de proiecte în adevărate afaceri sociale, contribuind la schimbarea în bine a zeci de comunităţi de pe teritoriul ţării.

Altii au citit si...