post-title 10 octombrie – Ziua Mondială a Sănătăţii Mintale

10 octombrie – Ziua Mondială a Sănătăţii Mintale

10 octombrie – Ziua Mondială a Sănătăţii Mintale

Ziua Mondială a Sănătăţii Mintale a fost marcată prima dată în anul 1992, la iniţiativa Federaţiei Mondiale pentru Sănătate Mintală, şi apoi preluată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS).

Mental-HealthTema formulată pentru anul 2015 este ”Demnitatea în domeniul sănătății mintale”. Ziua Mondială a Sănătății Mintale este ocazia de a fi solidari cu persoanele care trăiesc cu boli mintale și a familiilor lor şi contribui în lupta împotriva stigmatizării. Bolile mintale au un impact negativ atât asupra vieţii celor afectaţi, cât şi asupra cadrului social şi economic, antrenând costuri serioase, în special pentru sistemul educaţional, medical şi judiciar. Sănătatea mintală este un drept al omului şi este indispensabilă pentru sănătatea, bunăstarea şi calitatea vieţii cetățenilor. Sfaturile specialistilor in acest sens sunt :
1.Vorbește despre sentimentele tale (Vorbind despre sentimentele tale poți fi ajutat să rămâi în stare bună de sănătate mintală și să primești ajutor în momente când te simți tulburat.)
2.Mănâncă sănătos (Există legături puternice între ceea ce mâncăm și cum ne simțim – de exemplu, cofeina si zahărul pot avea un efect imediat. Dar unele alimente pot avea, de asemenea, un efect benefic de lungă durată asupra sănătății mintale, cum ar fi: fructele și legumele proaspete, peștele, lactatele.)
3.Ține legătura cu cei apropiați(Prietenii și familia te pot face sa nu te simți singur sau izolat. Ei îți pot oferi susținere în momentele dificile ale vieții și te pot ajuta să-ți rezolvi problemele existente.)
4.Ia-ți o pauză (O schimbare de ritm este benefică pentru sănătatea ta mintala. Ar putea fi o pauză de cinci minute pentru gimnastică, o pauza de jumătate de oră la locul de muncă sau un week-end pentru o plimbare în parc, excursie în locuri pitorești,etc.)
5.Fiți activi (Exercițiile fizice regulate și sportul vă disciplinează și contribuie la dezvoltarea respectului de sine. Activitatea fizică, de asemenea vă ajută să vă concentrați atenția, să arătați mai bine și stimulează creierul și alte organe să funcționeze sănătos.
6.Evită consumul excesiv de alcool(Unii oameni consumă adesea alcool pentru a schimba starea de spirit sau pentru a face față fricii și singurătății, dar efectul este doar temporar și nu rezolvă problemele acumulate, iar uneori chiar le agravează.)
7.Cere ajutor (Nici unul dintre noi nu avem forțe supraomenești. Noi toți, uneori obosim sau suntem copleșiți, când lucrurile nu merg prea bine. În cazul în care, devine prea dificil pentru tine și simți, că nu poți face față stresului – cere ajutor de la rude, prieteni, psihologi, etc.)
8.Ai grijă de alții (Grija pentru alții este de multe ori o parte importantă a vieții și contribuie la îmbunătățirea relațiilor cu oamenii din jur. Aceasta vă poate ajuta să uitați de propriile probleme și să vă faceți mai mulți prieteni).

Altii au citit si...